Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2014, sygn. ITPB2/415-330/14/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-330/14/MM

Czy przepisy art. 21 ust. 1 pkt 38 i art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy stosować tylko do emerytów i rencistów Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej jako osób, które łączy uprzedni stosunek służbowy, czy do wszystkich emerytów Państwowej straży Pożarnej, czyli również do tych, którzy odeszli ze służby w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej lub innej jednostce Państwowej Straży Pożarnej i jak w opisanej sytuacji rozstrzygnąć obowiązek podatkowy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2014 r. (wpływ do tutejszego organu dnia 24 marca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego- jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej (Wnioskodawca) realizuje wypłatę świadczeń emerytom i rencistom Państwowej Straży Pożarnej, przyznawanych decyzją Komendanta Wojewódzkiego z funduszu socjalnego emerytów i rencistów Państwowej Straży Pożarnej oraz ich rodzin. Środki pieniężne na ten cel Wnioskodawca otrzymuje na rachunek bankowy depozytowy z jednostki wojewódzkiej wraz z listą osób, którym komisja socjalna przyznała świadczenia. Świadczenia mają charakter zapomóg, dopłat do kosztów leczenia, pogrzebu, dofinansowania do różnych form działalności kulturalno-oświatowej. Świadczenia adresowane do osób indywidualnych nie budzą wątpliwości Wnioskodawcy w zakresie ustalenia kwestii podatkowych. Problem powstaje przy opracowaniu zobowiązania podatkowego za udział w spotkaniu noworocznym organizowanym przez koło emerytów. Wnioskodawca otrzymuje następujące dokumenty do wypłaty: wniosek koła emerytów, faktury za zakupy i usługi gastronomiczne oraz listę obecności uczestników z przypisaną kwotą dofinansowania. Część wydatków ponoszą zainteresowani. Przychód wymieniony w liście uczestników, jako korzystający ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 38 jest uwzględniany w kwocie zwolnienia 2.280 zł, a po jej przekroczeniu jeżeli taka sytuacja nastąpi do końca roku - Wnioskodawca pobiera 10% podatek zryczałtowany na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (pomniejszając wypłatę o tak ustaloną kwotę, którą przekazuje na rachunek Urzędu Skarbowego).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00