Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2014, sygn. ITPP2/443-808/14/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-808/14/KT

Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu wydatków na dokumentację projektową związaną z budynkiem przekazywanym na cele osobiste.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2014 r. (data wpływu 20 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu wydatków na dokumentację projektową związaną z budynkiem przekazywanym na cele osobiste jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu wydatków na dokumentację projektową związaną z budynkiem przekazywanym na cele osobiste.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Prowadzi Pan działalność gospodarczą i posiada status podatnika VAT czynnego. Główny profil działalności to wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi i dzierżawionymi. W 2007 r. nabył Pan do działalności gospodarczej budynek wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu, który został wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Dostawa budynku i prawa użytkowania wieczystego gruntu była zwolniona od podatku. Od tego czasu pomieszczenia w budynku były wynajmowane i służyły czynnościom opodatkowanym. W 2012 r. została podjęta decyzja o przeprowadzeniu inwestycji polegającej na modernizacji tego budynku i w tym samym roku poniesione zostały wydatki na dokumentację projektową. Koszty wynosiły powyżej 15.000,00 zł, ale nie przekroczyły 30% wartości początkowej budynku. Fizycznie żadne prace nie zostały jeszcze wykonane i wartość nakładów nie podnosi wartości początkowej budynku. Obecnie, w związku z niekorzystną sytuacją na rynku, inwestycja jest wstrzymana i rozważane jest wycofanie budynku z działalności i jego przekazanie na cele prywatne. Dokumentacja projektowa pozostanie w działalności gospodarczej. W momencie poprawy sytuacji na rynku, inwestycja będzie kontynuowana w ramach działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00