Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2014, sygn. ILPP4/443-519/14-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-519/14-2/BA

Ustalenia miejsca świadczenia usług oraz ich dokumentowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18 września 2014 r. (data wpływu 29 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia miejsca świadczenia Usług Doradczych oraz ich dokumentowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia miejsca świadczenia Usług Doradczych oraz ich dokumentowania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest producentem i dystrybutorem produktów spożywczych. Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej, w ramach której w różnych krajach świata funkcjonują odrębne (w sensie prawnym i ekonomicznym) spółki zajmujące się produkcją i/lub dystrybucją produktów spożywczych (dalej: Grupa).

W celu zwiększenia swojej konkurencyjności Grupa wyznaczyła spośród spółek wchodzących w jej skład jeden podmiot (powołany specjalnie do tego celu), który jest odpowiedzialny za organizację i nadzór nad procesem zakupu towarów i usług na potrzeby spółek z Grupy (dalej: Działalność Zakupowa). Do prowadzenia Działalności Zakupowej została dedykowana spółka z siedzibą w Szwajcarii (dalej: Kontrahent). Kontrahent nie jest bezpośrednim ani pośrednim udziałowcem Spółki.

Skupienie Działalności Zakupowej w ramach jednego, wyspecjalizowanego podmiotu, jakim jest Kontrahent odpowiedzialny za organizację i nadzór nad procesem zakupu towarów i usług na rzecz spółek z Grupy, pozwala na wykorzystanie efektu skali. Ceny lub inne warunki handlowe uzyskane przez całą Grupę są korzystniejsze od tych, które byłyby możliwe dla uzyskania przez każdą ze spółek z Grupy z osobna. Skupienie Działalności Zakupowej w ramach jednego podmiotu, pozwala spółkom z Grupy na znaczne uproszczenie procesu zakupowego, poprawę kontroli nad jakością kupowanych towarów i usług, a także skupienie się na ich zasadniczej działalności, jaką jest produkcja i/lub dystrybucja produktów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00