Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2014, sygn. IPTPP1/443-918/13-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-918/13-4/AK

Czy Zarządowi Dróg Powiatowych przysługiwać będzie prawo do obniżenia podatku należnego lub zwrotu podatku o kwotę podatku naliczonego w fakturach dotyczących ww. projektu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2013r. (data wpływu 11 grudnia 2013r.) uzupełnionym pismem z dnia 14 stycznia 2014r. (data wpływu 17 stycznia 2014r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2013r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 14 stycznia 2014r. (data wpływu 17 stycznia 2014r.) w zakresie doprecyzowania opisanego stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Powiat zrealizował projekt pn. . w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013. Projekt został zrealizowany w latach 2009/2012. Projekt był realizowany w partnerstwie z jednostką organizacyjną powiatu - Zarządem Dróg Powiatowych. Liderem przedmiotowego projektu był Powiat.

Beneficjent zarazem Lider projektu był odpowiedzialny m.in. za: procesy przetargowe i podpisywanie kontraktu na wykonanie prac, monitorowanie postępu zakontraktowanych prac, końcową akceptację i odbiór robót. Lider był zobligowany do realizacji wszystkich obowiązków wynikających z umowy o dofinansowanie i odpowiedzialny za wdrożenie projektu. Był jednocześnie zlecającym wszystkie prace zaplanowane w projekcie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Za realizację i nadzór projektu w fazie inwestycyjnej odpowiedzialny był Starosta oraz zespół ds. zarządzania projektem składający się z pracowników Wydziału Starostwa Powiatowego. Zespół ds. zarządzania projektem odpowiedzialny będzie m.in. za: przekazywanie raportów Marszałkowi Województwa, prowadzenie obsługi finansowo - księgowej projektu, w tym otwarcia oddzielnego rachunku bankowego dla projektu, dysponowanie środkami finansowymi dla zapewnienia płynności finansowej realizacji projektu, przeprowadzanie przetargów związanych z realizacją projektu, zawieranie umów z wykonawcą w czasie realizacji projektu, zapewnienie prawidłowej promocji projektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00