Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2014, sygn. IPTPP4/443-880/13-2/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-880/13-2/UNR

konsekwencje związane z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 4 grudnia 2013 r. (data wpływu 6 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy objętych zakresem pytań 1-6 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy objętych zakresem pytań 1-6.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Urząd Gminy (dalej Urząd) od 1 marca 2001 roku jest zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiada własny Numer Identyfikacji Podatkowej (dalej: NIP). Numer NIP posiada również Gmina (dalej: Gmina), która w listopadzie 2013 r. złożyła zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, w celu uzyskania statusu czynnego podatnika VAT od 1 grudnia 2013 r. W konsekwencji, na moment składania niniejszego wniosku o interpretację Gmina również jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT. Jednocześnie Gmina rozważa złożenie w imieniu Urzędu zgłoszenia o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT (formularz VAT-Z) i ewidencjonowanie podatku VAT jedynie przez Gminę. W okresie od zarejestrowania Gminy jako podatnika czynnego VAT do wyrejestrowania Urzędu, czyli w sytuacji kiedy zarówno Gmina jak i Urząd będą miały status podatników VAT czynnych, to Gmina będzie wykazywała w deklaracjach podatek VAT naliczony i należny, natomiast Urząd będzie składał deklaracje zerowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00