Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2014, sygn. IBPP2/443-1141/13/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1141/13/WN
określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności opisanych we wniosku
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 grudnia 2013 r. (data wpływu 12 grudnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z 10 marca 2014r. (data wpływu 13 marca 2014r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności opisanych we wniosku jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności opisanych we wniosku. Wniosek ten został uzupełniony pismem z 10 marca 2014r. (data wpływu 13 marca 2014r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 27 lutego 2014r. znak: IBPP2/443-1141/13/WN.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest przedsiębiorstwem handlowym zajmującym się detaliczną i hurtową sprzedażą podłóg i drzwi. Mając na względzie zbudowanie sieci handlowej z Partnerami handlowymi zawierane są umowy o współpracy umożliwiające Partnerom występowanie pod wspólnym szyldem. Celem wzmocnienia wzajemnych więzi, Spółka oferuje swą pomoc techniczną, handlową, marketingową. W ramach podpisywanych porozumień, w celu promowania i intensyfikacji sprzedaży towarów Spółka zobowiązuje się do montażu tablic reklamowych, na których będą umieszczane reklamy aktualnych promocji dostępnych w salonach Partnerów. W polityce reklamowej Spółka przewiduje stosowanie różnych technik reklamy. Jedną z nich jest reklama zewnętrzna, na którą składają się m.in. reklamy umieszczane na billboardach. Spółka po dokonaniu wizji lokalnej, podejmuje decyzje o rozmieszczeniu tablic reklamowych. Podejmuje negocjacje z właścicielami nieruchomości. We własnym imieniu zawiera umowy dzierżawy terenów pod tablice reklamowe. Umowy te, zawierane są najczęściej z osobami fizycznymi. Zdarzają się także umowy podpisywane z podmiotami gospodarczymi, czy gminami. Czas dzierżawy terenu wynosi najczęściej pięć lat. Płatności z racji zawartych umów Spółka reguluje jednorazowo za okresy roczne lub miesięczne, w zależności od postanowień umowy. Celem refundacji poniesionych kosztów najmu, Spółka obciąża Partnerów handlowych, wystawiając fakturę za usługi marketingowe. Są to jedyne koszty jakie ponoszą Partnerzy. Koszty montażu tablic reklamowych, projekty akcji reklamowych, druk billboardów, wyklejanie, wymiana plakatów, czy renowacja postawionych tablic leżą po stronie Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right