Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.05.2014, sygn. IBPP2/443-98/14/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-98/14/IK

powstanie obowiązku podatkowego dla usług budowlanych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 stycznia 2014 r. (data wpływu 3 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z 17 kwietnia 2014 r. (data wpływu 18 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego dla usług budowlanych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego dla usług budowlanych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 17 kwietnia 2014 r. (data wpływu 18 kwietnia 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 14 kwietnia 2014 r. znak: IBPP2/443-98/14/IK.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług budowlano - montażowych. W czerwcu roku 2013 zakończył prace budowlane związane z dobudową budynku. Prace zostały odebrane przez Inwestora, faktury w całości opłacone. Następnie w sierpniu 2013 r. Inwestor zlecił dodatkowe prace budowlano - montażowe w formie ustnej i wpłacił zaliczkę na te prace. Wnioskodawca wystawił fakturę dokumentującą otrzymanie zaliczki. W listopadzie 2013 roku wszystkie prace związane z dodatkowym zleceniem ustnym zostały zakończone. Od grudnia 2013 r. Inwestor zaczął przedstawiać Wykonawcy przeróżne żądania, związane z zadaniem już zakończonym i odebranym w czerwcu 2013 r. W związku z zaistniałą sytuacją Wykonawca jest z Inwestorem w konflikcie od grudnia 2013 r. Inwestor nie odbierał prac zleconych w sierpniu 2013 r. związanych z wpłaconą zaliczką. Wykonawca więc w styczniu 2014 roku wezwał na piśmie Inwestora do przystąpienia do odbioru prac wyznaczając datę i godzinę. Inwestor nie pojawił się na wyznaczonym spotkaniu. Na miejscu odbioru stawili się przedstawiciele Wykonawcy i osoba trzecia. Została sporządzona dokumentacja fotograficzna wykonanych prac. Niestety Wykonawca nie miał dostępu do wszystkich pomieszczeń, w których prace były prowadzone. Budynek na którym, w którym i wokół którego prowadzone były prace jest używany przez inwestora. Inwestor, odmawiając udziału w odbiorze, twierdzi, że prace te zostały już dawno odebrane i zapłacone do czerwca 2013 r. Twierdzi również, że zaliczki nie wpłacał. Tymczasem wartość prac zleconych dodatkowo w sierpniu 2013 r. przekracza wartość zaliczki. Wykonawca chciałby wystawić więc fakturę końcową rozliczającą zaliczkę i na pozostałą wartość prac.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00