Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2014, sygn. IBPBII/1/436-240/14/AŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

zwolnienie z art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) − Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 lipca 2014 r. (data wpływu do Biura 24 lipca 2014 r.),o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie zastosowania zwolnienia z opodatkowania zmiany umowy spółki − jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lipca 2014 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie zastosowania zwolnienia z opodatkowania zmiany umowy spółki.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Władze Miejskiego Przedsiębiorstwa Spółka Akcyjna (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) rozważają możliwość podwyższenia kapitału zakładowego ze środków Spółki dokonując tym samym zmiany jej umowy w rozumieniu art. 1 ust. 3 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

Wnioskodawca został utworzony w drodze przekształcenia przedsiębiorstwa komunalnego w jednoosobową spółkę akcyjną Gminy Miasta K. (akt notarialny z grudnia 1993 r). W roku 1996 Miasto K. jako jedyny akcjonariusz Spółki, wniosło w charakterze aportu 100 % jej akcji do S.A. Wszystkie akcje są własnością jednego akcjonariusza, którym jest Holding Komunalny. Utworzenie S.A. wynikało z opracowanej z inicjatywy Rady i Zarządu Miasta K. koncepcji działalności Podatkowej Grupy Kapitałowej k. Spółek Komunalnych. Holding Komunalny S.A. został utworzony na podstawie Uchwały nr () Rady Miasta K. z 1996 roku jako spółka dominująca w Podatkowej Grupie Kapitałowej, do której zostały wniesione akcje trzech największych przedsiębiorstw komunalnych będących własnością Gminy Miasta K. Zgodnie z zapisami § 6 wspomnianej Uchwały założycielem i jedynym akcjonariuszem S.A. jest Gmina Miasta K. Funkcję Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy w Miejskim Przedsiębiorstwie pełni Prezydent Miasta K., działający na podstawie stosownego pełnomocnictwa, udzielonego przez jedynego akcjonariusza Holding Komunalny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00