Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2014, sygn. IPPP1/443-1155/13-3/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1155/13-3/MP
Czy różnica w wartości wzajemnych świadczeń powstała wskutek wcześniejszego wykonania usługi przez klienta stanowi zaliczkę skutkującą powstaniem obowiązku podatkowego.Zastosowanie art. 89b ust. 1 i 2 ustawy do ww. rozliczeń.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz.U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2013 r. (data wpływu 13 listopada 2013 r.) uzupełnionym poprzez uiszczenie opłaty w dniu 18 listopada 2013 r. oraz w dniu 3 grudnia 2013 r. - o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania różnicy w wartości świadczeń wzajemnych za zaliczkę, która skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego oraz zastosowania przepisu art. 89b ustawy o VAT do rozliczeń w formie kompensaty wzajemnych wierzytelności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania różnicy w wartości świadczeń wzajemnych za zaliczkę, która skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego oraz zastosowania przepisu art. 89b ustawy o VAT do rozliczeń w formie kompensaty wzajemnych wierzytelności.
Wniosek uzupełniony został poprzez uiszczenie opłaty w dniu 18 listopada 2013 r. oraz w dniu 3 grudnia 2013 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe :
Sp. z o.o. (dalej : Spółka lub Wnioskodawca) świadczy usługi polegające na realizacji kampanii reklamowych (zaplanowanie i wyemitowanie) promujących jej klientów lub usługi i towary będące w ofercie klientów w programie radiowym (stacji) i/lub na jej stronie internetowej oraz świadczy inne usługi związane z promocją klientów (np. umieszczenie logo klientów w promującej kampanii internetowej, wizualizacja logo klienta na miejscu imprezy w formie balonów, czy namiotów, umieszczenie logo w mailingu do bazy klientów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right