Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.02.2014, sygn. IPPB5/423-935/13-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-935/13-2/MK

Czy opisane zwyczajowe wydatki ponoszone na spotkania z kontrahentami w lokalu prowadzonym przez podmiot trzeci (np. restauracja) stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o pdop?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2013 r. (data wpływu 20 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na organizację spotkań z kontrahentami jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na organizację spotkań z kontrahentami.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w ramach prowadzonej działalności świadczy usługi dostaw wysokospecjalistycznego sprzętu komputerowego, oprogramowania i jego aktualizacji, konfiguracji i serwisu - zapewnienia gotowości i bezpieczeństwa pracy systemów informatycznych kontrahentów (tzw. długoterminowe usługi serwisowe).

W zakresie prowadzonej działalności, ukierunkowanej na profesjonalną obsługę kontrahenta, której efektem są osiągane znaczące przychody oraz pozytywne opinie i rekomendacje dla przyszłych klientów, co z kolei przekłada się na maksymalizację zysku - zwiększenie źródła przychodu a także jego zabezpieczenie, Spółka aranżuje spotkania biznesowe zarówno w siedzibie firmy jak i poza nią.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00