Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2014, sygn. IPPB1/415-389/14-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-389/14-2/EC
Czy wartość-nagrody rzeczowej lub pieniężnej wydanej przez Spółkę w konkursie sprzedażowym (opartym o zakup produktów wykorzystywanych stricte w prowadzonej działalności) organizowanym zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym na rzecz przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 3 Ustawy, stanowić będzie dla tego przedsiębiorcy przychód z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 14 Ustawy, czy też Spółka winna pobrać od laureata nagrody podatek ryczałtowy o którym mowa w art. 30 ust. 1 punkt 2?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 9 kwietnia 2014r. (data wpływu 14 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki związanych z przekazywaniem nagród, w ramach zorganizowanych przez Spółkę konkursów dla osób prowadzących działalność gospodarczą jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki związanych z przekazywaniem nagród, w ramach zorganizowanych przez Spółkę konkursów dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
I (Poland) Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca") w ramach prowadzonej działalności świadczy usługi marketingowo-reklamowe na rzecz swoich klientów, polegające m.in., na organizacji programów (lojalnościowych, konkursów, mających na celu promocję oraz reklamę marki jak również produktów klientów Spółki wśród ich odbiorców będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 kodeksu cywilnego, w tym jako osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu art. 10 ust 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: Ustawa").
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right