Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2014, sygn. IPPP1/443-389/14-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-389/14-2/JL

Faktura otrzymana przez Spółkę w formacie PDF lub TIFF za pośrednictwem poczty elektronicznej, podlegająca procesom weryfikacji i akceptacji opisanym wyżej, stanowi podstawę do obniżenia przez Spółkę podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z takiej faktury, zgodnie z art. 86 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2014 r. (data wpływu 7 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych za pośrednictwem poczty elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej Spółka) prowadzi działalność polegającą m.in. na usługowej obsłudze biurowej, przetwarzaniu danych, działalności rachunkowo-księgowej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otrzymuje od dostawców faktury oraz faktury korygujące dokumentujące zakup towarów bądź usług.

  1. Stan obecny

Na dzień złożenia niniejszego wniosku, Spółka otrzymuje faktury oraz faktury korygujące w formie papierowej i przechowuje je również w takiej formie. Obecnie, do zarządzania i obiegu tych dokumentów Spółka używa Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (dalej także System). Kontrole biznesowe faktur zakupowych oraz faktur korygujących do nich, odbywają się obecnie za pośrednictwem tego systemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00