Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2014, sygn. IPPP2/443-331/14-2/KBr, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-331/14-2/KBr

opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanych premii pieniężnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki - przedstawione we wniosku z dnia 1 kwietnia 2014 r. (data wpływu 7 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanych premii pieniężnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanych premii pieniężnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej jako: Spółka, Odbiorca lub Podatnik) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji lakierów samochodowych (dalej jako: Dostawca). Zgodnie z umowami podpisanymi z dostawcą lakierów osiągnięcie przez Odbiorcę obrotów w wysokości określonej w umowach powoduje, że Spółce przysługuje zdefiniowany w umowie rabat. Dostawca tytułem udzielanego rabatu otrzymywał w związku z osiągnięciem określonego poziomu obrotów faktury opisywane jako usługi marketingowe.

Zdaniem Spółki do dnia 25 czerwca 2012 r. w orzecznictwie organów skarbowych, jak i sądów administracyjnych nie został rozstrzygnięty w sposób jednoznaczny: sposób w jaki należy rozliczać obniżenie wysokości wynagrodzenia w związku z osiągnięciem pewnej wysokości obrotów. Do tego dnia należności z tytułu udzielonego rabatu traktowane były w praktyce jako usługi w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT, rozliczane notą księgową jako niepodlegające VAT, bądź traktowane jako rabat w rozumieniu art. 29 ust. 4 ustawy o VAT.

- podatnik wystawia fakturę korygującą.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00