Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2014, sygn. IPPB2/415-239/14-2/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-239/14-2/MG
Czy na Spółce ciąży obowiązek ujęcia w informacji podatkowej PIT-8C wystawianej lekarzowi biorącemu udział w konferencji kosztów zakwaterowania i przejazdu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków ciążących na Spółce związanych z uczestnictwem lekarzy w konferencjach naukowych, na podstawie zawartej umowy sponsoringowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków ciążących na Spółce związanych z uczestnictwem lekarzy w konferencjach naukowych, na podstawie zawartej umowy sponsoringowej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
- Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność w zakresie promocji i reklamy produktów farmaceutycznych na rzecz innych podmiotów.
- Jednym ze sposobów reklamy produktów farmaceutycznych jest sponsorowanie udziału lekarzy w różnego rodzaju konferencjach, zjazdach, sympozjach naukowych (dalej określonych mianem konferencji naukowych), związanych z branżą medyczną. W trakcie konferencji naukowych przedstawiane są najnowsze wyniki badań w zakresie leczenia różnego rodzaju chorób, nowe sposoby i metody badania i leczenia tych chorób, aktualne informacje, często poparte naukowymi badaniami, o skuteczności leczenia poszczególnych jednostek chorobowych lekami - zarówno lekami już dostępnym na rynku, jak również lekami dopiero wprowadzanymi, etc. Z kolei Spółka specjalizuje się między innymi w reklamie najnowszej generacji produktów farmaceutycznych, tak więc udział lekarza w konferencji naukowej, w trakcie której dowiaduje się on o najnowszych sposobach leczenia danej choroby jest też sposobem na informowanie go o najnowszych lekach wykorzystywanych w trakcie badania danej choroby, a więc również o lekach, których reklamą zajmuje się Spółka.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right