Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2014, sygn. IPPP2/443-471/14-2/MT/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-471/14-2/MT/RR

Czy opisany w zdarzeniu przyszłym sposób archiwizacji i przechowywania faktur zakupowych przez Wnioskodawcę będzie spełniać wymogi przewidziane w przepisach prawa podatkowego, w szczególności dotyczące zapewnienia organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej, na żądanie, bezzwłocznego dostępu do faktur w rozumieniu przepisu art. 112a ust. 4 Ustawy o VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 maja 2014 r. (data wpływu 23 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy przedstawiona metoda przechowywania przez Spółkę faktur VAT spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy przedstawiona metoda przechowywania przez Spółkę faktur VAT spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej także jako: Spółka) jest przedsiębiorstwem z siedzibą na terytorium Polski, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT), Spółka otrzymuje w związku z nabywanymi towarami lub usługami faktury (w formie papierowej lub w formie elektronicznej). Wnioskodawca zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność faktury poprzez stosowne środki kontroli biznesowej. Obecnie, procedura archiwizacji faktur prowadzona jest przez Wnioskodawcę w dwóch formach papierowej i elektronicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00