Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2014, sygn. IPPP3/443-737/14-4/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-737/14-4/IG

Czy w sytuacji odbioru i transportu odpadów z PKWiU 38.11, zarówno do usługi odbioru, odzysku odpadu, jak i transportu powinna być zastosowana jedna, obniżona stawka podatku, obecnie 8%?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2014 r. (data wpływu 31 lipca 2014 r.), uzupełnionym w dniu 22 października 2014 r. (data nadania), data wpływu 24 października 2014 r., w odpowiedzi na wezwanie z dnia 13 października 2014 r. do uzupełnienia wniosku otrzymane przez Stronę w dniu 16 października 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania stawki VAT 8% dla kompleksowych usług odbioru, odzysku i transportu odpadów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania stawki VAT 8% dla kompleksowych usług odbioru, odzysku i transportu odpadów. Wniosek został uzupełniony w dniu 22 października 2014 r. (data nadania), data wpływu 24 października 2014 r., w odpowiedzi na wezwanie z dnia 13 października 2014 r. do uzupełnienia wniosku otrzymane przez Stronę w dniu 16 października 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie gospodarki paletami. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca dokonuje naprawy i modernizacji odpadów drewnianych palet czyli świadczy usługi odzysku i przetwarzania odpadów drewnianych. Dodatkowo dla potrzeb i w ramach usługi głównej tj. zbierania i przetwarzania odpadów Wnioskodawca pomocniczo wykonuje usługi transportu odpadów. Należy dodać, że Wnioskodawca posiada zezwolenie na odzysk, transport, przetwarzanie i magazynowanie odpadów wydane przez uprawniony organ. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00