Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.02.2015, sygn. ITPP2/443-1486/14/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1486/14/AP

Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości w drodze egzekucji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2014 r. (data wpływu 28 października 2014 r.), uzupełnionym w dniu 4 lutego 2015 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania 23% stawką podatku sprzedaży nieruchomości w trybie egzekucji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 4 lutego 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania 23% stawką podatku sprzedaży nieruchomości w trybie egzekucji.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Jako komornik sądowy prowadzi Pan egzekucję z działki gruntu o numerze 360/16 o powierzchni 6.464 m położonej w D. przy ulicy M., należącej do dłużnika Mirosława N. Nieruchomość zapisana jest pod numerem księgi wieczystej w Sądzie Rejonowym. Przedmiotowa nieruchomość obecnie zabudowana jest budynkiem gospodarczym przeznaczonym do rozbiórki, na mapie oznaczonym jako ruina. Budynek ten, w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, został wzniesiony jako budynek o przeznaczeniu niemieszkalnym. Aktualny stan techniczny obiektu pozbawia go funkcji użytkowej, a wręcz wymaga jak najszybszej rozbiórki, gdyż zagraża niebezpieczeństwu ludzi przebywających w jego pobliżu. Jego rozebranie winno być poprzedzone uzyskaniem decyzji administracyjnej o rozbiórce. Literalnie obiekt ten, ze względów nazewnictwa nadanego decyzją o pozwoleniu na budowę, jest budynkiem, natomiast pod względem użytkowym utracił całkowicie właściwości użytkowe. Gmina powinna zatem odstąpić od wymierzenia podatku od nieruchomości. Istotne jest, że zniszczenia ścian nośnych, stolarki okiennej i drzwiowej, a także elementów konstrukcyjnych i instalacji, predysponują ten obiekt do rozbiórki. Ze względów ekonomicznych jego odbudowa jest nieopłacalna, natomiast aktualna wartość rynkowa zerowa, a nawet ujemna ze względu na konieczność poniesienia kosztów rozbiórki. Koszty te przekroczą wartość materiałów (bloczków betonowych z gazobetonu i złomu stalowego).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00