Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2015, sygn. ILPP3/4513-1-30/15-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/4513-1-30/15-2/TK

Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów węglowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko S.A. przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2015 r. (data wpływu 12 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów węglowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów węglowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest produkcja i sprzedaż suszu warzywnego, granulatu, pudrów i mieszanek warzywnych. W ramach prowadzonej działalności Zainteresowany dokonuje zakupu wyrobów węglowych, tj. miału węglowego oznaczonego kodem CN 2701 i zużywa go do produkcji pary. Działalność produkcyjna prowadzona jest na terenie jednego zakładu produkcyjnego. Wnioskodawca nie uczestniczy w Europejskim Systemie Handlu Emisjami (EU.ETS), o którym mowa w Dyrektywie 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 2003 r. ustanawiającej system handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (implementowanej ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych Dz. U. nr 122, poz. 695). Zainteresowany nie wprowadził Systemu Ekozarządzania i Audytu (tzw. EMAS), o którym mowa w rozporządzeniu 761/2001/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r., uszczegółowionym ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o Krajowym Systemie Ekozarządzania i Audytu (EMAS), Dz. U. Nr 178, poz. 1060). Wnioskodawca podjął działania mające na celu spełnienie wysokich standardów jakości oraz efektywności. W odniesieniu do działań mających na celu ochronę środowiska, rozpoczęte zostały prace w kierunku wdrożenia systemu zarządzania środowiskowego opartego na normie PN ISO 14001:2004. Wdrożenie zostanie potwierdzone certyfikatem wystawionym przez uprawnioną jednostkę certyfikującą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00