Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2015, sygn. ILPP2/4512-1-417/15-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-417/15-4/JK

Przechowywanie drugiej kopii faktury w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki , przedstawione we wniosku z 20 maja 2015 r. (data wpływu 25 maja 2015 r.) uzupełnionym pismem z 30 lipca 2015 r. (data wpływu 3 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania drugiego egzemplarza faktury w innej formie niż papierowa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania drugiego egzemplarza faktury w innej formie niż papierowa. Wniosek uzupełniono pismem z pismem z 30 lipca 2015 r. (data wpływu 3 sierpnia 2015 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Dokonując sprzedaży Wnioskodawca ewidencjonuje ją w systemie komputerowym wskazując w kolejności m.in.: klienta, artykuł będący przedmiotem sprzedaży wraz z ilościami sprzedaży oraz inne warunki dostawy i płatności. Na tej podstawie generowany jest dokument sprzedażowy faktura, w wyniku czego, w systemie powstaje plik w formacie pdf. Następnie jest dokonywany wydruk pliku, w dwóch egzemplarzach, z których jeden Wnioskodawca przekazuje nabywcy, a drugi pozostawia w swojej dokumentacji. Zapisy w księgach bilansowych, podatkowych, w tym w rejestrach VAT, dokonywane są w momencie wygenerowania w systemie faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00