Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2015, sygn. IBPB-2-1/4511-83/15/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-2-1/4511-83/15/MK

Jakie ciążą na spółce jako płatniku obowiązki wobec osób fizycznych nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej w związku z realizacją programu lojalnościowego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, ze zm.) w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 kwietnia 2015 r. (wpływ do Biura 27 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na spółce obowiązków płatnika, wobec osób fizycznych nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej w związku z realizacją programu lojalnościowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 kwietnia 2015 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie ciążących na spółce obowiązków płatnika, wobec osób fizycznych nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej w związku z realizacją programu lojalnościowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka z o.o.) prowadzi działalność, której przedmiotem jest organizacja kampanii reklamowych, ze szczególnym uwzględnieniem działalności w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. W związku z powyższym Wnioskodawca planuje zawrzeć umowę z inną spółką kapitałową (dalej Kontrahent), której przedmiotem będzie przeprowadzenie kampanii reklamowej, w szczególności stworzenie platformy internetowej, napisanie regulaminu i obsługa programu lojalnościowego Kontrahenta. Wiodącym założeniem programu lojalnościowego będzie nabywanie przez klientów Kontrahenta konsumentów w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz przedsiębiorców, towarów znajdujących się w asortymencie Kontrahenta, w szczególności drożdży do pieczenia, dodatków piekarskich, mieszanek cukierniczych czy polepszaczy. Za każdy zakupiony u Kontrahenta towar, klient otrzyma określoną ilość punków. Zgromadzenie odpowiedniej ilości punków uprawniać będzie klienta Kontrahenta do zakupu po atrakcyjnych cenach towarów sprzętu RTV i AGD zakupionych przez Wnioskodawcę na potrzeby realizacji umowy zawartej z Kontrahentem. Wartość ww. sprzętu RTV i AGD przekraczać będzie kwotę 760 zł, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00