Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2015, sygn. IPPP3/443-1206/14-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1206/14-2/MC

w zakresie uznania czy planowany system otrzymywania, ewidencji i archiwizacji faktur spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2014 r. (data wpływu 8 grudnia 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy planowany system otrzymywania, ewidencji i archiwizacji faktur spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy planowany system otrzymywania, ewidencji i archiwizacji faktur spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą (dalej jako Firma lub Kancelaria). W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca zajmuje się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych oraz prowadzona jest kancelaria doradcy podatkowego. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku z rozwojem Firmy, a co za tym idzie rosnącą liczbą świadczonych usług oraz powszechną komputeryzacją usług księgowych planowane jest wdrożenie nowego systemu otrzymywania, wysyłania i archiwizacji dokumentów księgowych podmiotów na rzecz których Kancelaria świadczy swoje usługi. Ze względu na obowiązujące okresy przez jakie podatnik zobowiązany jest przechowywać dokumenty księgowe, konieczna jest ich archiwizacja, która ze względu na ilość dokumentów staje się coraz trudniejsza. Łączy się bowiem z koniecznością zwiększania powierzchni archiwum oraz koniecznością wykonywania dodatkowych prac przez pracowników Kancelarii przepakowujących dokumenty z segregatorów w specjalne zabezpieczające kartony do archiwizacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00