Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.02.2015, sygn. IPPP2/443-1111/14-2/MT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1111/14-2/MT

Możliwość skorzystania z ulgi z tytułu rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu oraz kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 sierpnia 2014 r. (data wpływu 10 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania z ulgi z tytułu rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu oraz kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 listopada 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania z ulgi z tytułu rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu oraz kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Na podstawie art. 111 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (Dz.U. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) Wnioskodawca prosi o udzielenie pisemnej interpretacji w indywidualnej sprawie dotyczącej kwoty wydatkowanej na zakup kasy fiskalnej. Jest to pierwsza działalność Wnioskodawcy. Wnioskodawca prowadzi działalność od 2 kwietnia 2014 r. Wnioskodawca nie ubiegał się jeszcze o zwrot pieniędzy za zakup kasy fiskalnej. Wnioskodawca 16 czerwca 2014 r. poinformował Urząd Skarbowy o planowanej instalacji kasy fiskalnej pod adresem . W dniu 24 czerwca 2014 r. została zainstalowana w pizzeri Wnioskodawcy kasa fiskalna zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym instalacji kasy przy sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Wnioskodawca 30 czerwca 2014 r. zauważył, że podczas instalacji serwisant popełnił błąd przy ufiskalnianiu kasy, tj. błędnie wprowadził NIP firmy. Wnioskodawca od razu sporządził raport okresowy i zakończył sprzedaż na kasie fiskalnej z błędnym NIP-em. W dniu 2 lipca 2014 r. w Urzędzie Skarbowym został sporządzony odczyt kasy w obecności pracownika U.S. Po sporządzeniu protokołu w U.S. kasa została przekazana do producenta w celu wymiany modułu pamięci fiskalnej. Z dniem 4 lipca 2014 r. zaczęła działać nowa kasa fiskalna z prawidłowym numerem NIP. Zmiana została zgłoszona do Urzędu Skarbowego. W okresie od 1 lipca 2014 r. do 3 lipca 2014 r. pizzeria nie prowadziła sprzedaży przez wzgląd na brak prawidłowej kasy fiskalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00