Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.08.2015, sygn. IPPP2/4512-528/15-2/MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
stawka podatku VAT dla usług budowlanych wykonywanych przez podwykonawców w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2015 r. (data wpływu 9 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług budowlanych wykonywanych przez podwykonawców w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług budowlanych wykonywanych przez podwykowawców w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu materiałami budowlanymi. Od wielu lat specjalizuje się w sprzedaży pokryć dachowych oraz innych materiałów na dachy. Z tytułu prowadzonej działalności Wnioskodawca jest czynnym płatnikiem podatku VAT. W tym roku Wnioskodawca chciałby rozszerzyć działalność gospodarczą o usługi remontowo - budowlane. Wykonanie usług remontowo-budowlanych zlecałby firmom zewnętrznym, które wykonywałyby te usługi z materiału Wnioskodawcy. Wnioskodawca pozyskiwałby zleceniodawców, zawierał z nimi umowy na kompleksową usługę budowlaną czy też remontową, a następnie zlecał firmom zewnętrznym podwykonawstwo danej usługi, przekazując im materiał z własnej hurtowni. Firma zewnętrzna wystawiałaby Wnioskodawcy fakturę na usługę budowlaną, a Wnioskodawca wystawiałby fakturę zleceniodawcy na wykonaną usługę wraz z materiałem, czyli na zleconą kompleksową usługę.