Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2015, sygn. IPPP1/4512-1018/15-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-1018/15-2/AW

Prawo do odliczenia VAT w oparciu o współczynnik proporcji sprzedaży (związek pośredni ze sprzedażą opodatkowaną).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2015 r. (data wpływu 30 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w oparciu o współczynnik proporcji sprzedaży - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa odliczenia podatku VAT w oparciu o współczynnik sprzedaży.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Spółka jest też częścią międzynarodowej grupy E. Inc., będącej światowym liderem w dziedzinie bezpiecznego przetwarzania transakcji finansowych oraz właścicielem największej niezależnej sieci bankomatów na terenie Europy.

Działalność Wnioskodawcy

Głównym przedmiotem działalności Spółki w Polsce jest świadczenie, w szczególności, na rzecz banków usług umożliwiających posiadaczom kart debetowych, kredytowych itp., wydawanych przez banki, wypłacanie lub uzyskanie dostępu do środków pieniężnych oraz inne transakcje (np. wpłaty, zmiana kodu PIN, informacja o stanie konta) poprzez rozbudowaną sieć bankomatów należących lub obsługiwanych przez Spółkę. Posiadane przez Spółkę bankomaty to urządzenia pozwalające nie tylko na realizację transakcji pieniężnych, ale również urządzenia pozwalające przy ich użyciu świadczenie usług reklamy przez E. Każde urządzenie (bankomat) ma bowiem możliwość prezentowania reklam produktów i usług kontrahentów E., którzy zamówią w Spółce takie usługi. Przy użyciu wskazanych urządzeń Spółka sprzedaje również doładowania telefonii komórkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00