Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2015, sygn. IPPP1/4512-644/15-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-644/15-2/AW

premia pieniężna jako rabat, dokumentowanie oraz prawo do odliczenia VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z pózn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2015 r. (data wpływu 26 czerwca 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przyznawanych premii pieniężnych za rabat, ich dokumentowania oraz prawa do obniżenia podatku VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przyznawanych premii pieniężnych za rabat, ich dokumentowania oraz prawa do obniżenia podatku VAT.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej G.. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja na rynku polskim samochodów osobowych marki Opel poprzez rozbudowaną sieć autoryzowanych dealerów (dalej: Dealerzy).

W celu uzyskiwania jak najlepszych wyników sprzedaży oferowanych produktów Spółka stosuje odpowiednie programy motywacyjne skierowane do podmiotów będących właścicielami flot samochodowych (dalej: Klienci Flotowi). Celem tworzenia programów motywacyjnych jest zwiększenie konkurencyjności oferty Spółki oraz stworzenie systemu zachęt zmierzających do zwiększania bieżących oraz przyszłych zakupów samochodów marki Opel przez Klientów Flotowych.

Spółka nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży na rzecz Klientów Flotowych jak również nie wystawia na rzecz Klientów Flotowych faktur VAT. Samochody dystrybuowane przez Spółkę są sprzedawane w pierwszej kolejności na rzecz Dealerów, którzy następnie dokonują ich sprzedaży na rzecz Klientów Flotowych. Każda ze wskazanych wyżej dostaw, tj. między Spółką a Dealerami oraz pomiędzy Dealerami a Klientami Flotowymi podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT) oraz jest dokumentowana fakturą VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00