Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2016, sygn. ITPP3/4512-64/16/APR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-64/16/APR

Stawka 0% przy usługach organizacji transportu międzynarodowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2016 r. (data wpływu 9 lutego 2016 r.), uzupełnionym w dniu 23 marca 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy zastosowania stawki podatku 0% przy wykonywaniu usług związanych z organizacją transportu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 23 marca 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy zastosowania stawki podatku 0% przy wykonywaniu usług związanych z organizacją transportu.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka działa jako agencja transportowa zajmująca się między innymi doradztwem i organizowaniem międzynarodowych przewozów kombinowanych towarów (transport morski + transport lądowy). Spółka świadczy między innymi usługi związane z organizacją transportu dla klientów, którzy importują towary. Szczegółowy zakres czynności związany z usługami organizacji transportu obejmuje:

  • wyszukanie potencjalnych klientów,
  • złożenie im oferty spedycyjnej,
  • organizację frachtu morskiego,
  • przeładunków w porcie (THC),
  • odprawy celnej,
  • odwozu kontenerów lub rozformowania kontenerów i odwozu towarów standardową plandeką.

Po otrzymaniu zlecenia zawierającego wszystkie powyższe elementy transportu, Spółka przystępuje do zaaranżowania bukingu z danym armatorem, dla danego typu kontenera i rodzaju ładunku, w określonym terminie i w określonej relacji np. Chiny - Polska. Potwierdzenie bukingu jest przekazywane eksporterowi np. w Chinach, który podejmuje kontener z portu, obładowuje go, następnie dostarcza kontener do portu i dokonuje odprawę celną. W czasie gdy kontener płynie do Polski, Spółka sprawdza w różny sposób spodziewaną datę przyjścia ładunku do Polski, informując o tym importera. Przed przyjściem kontenera do Polski Spółka zwraca się do klienta o dostarczenie kompletu dokumentów niezbędnych do zorganizowania odprawy celnej, np. faktury importowej, oryginału konosamentu, świadectwa pochodzenia, itp. Po przyjściu kontenera do portu, Spółka przekazuje dokumenty zewnętrznej agencji celnej, która, posiadając upoważnienia klienta Spółki - importera, organizuje odprawę celną, obciąża Spółkę kosztem organizacji odprawy celnej. W międzyczasie Spółka otrzymuje fakturę od armatora (ewentualnie od armatora i portu), zawierającą m.in. koszt frachtu morskiego zawsze ze stawką VAT 0% oraz koszt THC również zawsze ze stawką 0%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00