Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2016, sygn. ITPB3/4510-249/16/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-249/16/AD

Zasady amortyzacji środków trwałych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z póź. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2016 r. (data wpływu 23 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych.

W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka należy do Grupy Kapitałowej (dalej: Grupa). Podstawową działalnością Grupy jest transport morski. Grupa prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą. W ramach Grupy, Wnioskodawca posiada bezpośrednio i pośrednio udziały w spółkach zależnych z siedzibą w różnych krajach. Część z zagranicznych spółek zależnych od Wnioskodawcy spełnia definicję zagranicznej spółki kontrolowanej w świetle art. 24a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: Spółki zależne).

Spółki zależne są właścicielami majątku, na który składają się, m.in. środki trwałe w postaci statków pełnomorskich (dalej: Środki trwałe), w tym:

  1. statki pełnomorskie, które na dzień 1 stycznia 2015 r. nie stanowiły dla Spółek zależnych taboru morskiego w budowie (dalej: Statki wybudowane);
  2. statki pełnomorskie, które na dzień 1 stycznia 2015 r. stanowiły i w chwili obecnej nadal stanowią dla Spółek zależnych tabor morski w budowie, a zostaną oddane do używania w przyszłości (dalej: Statki budowane).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00