Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2016, sygn. 0461-ITPB1.4511.1013.2016.1.JŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPB1.4511.1013.2016.1.JŁ

Czy w przypadku wniesienia przez Wnioskodawczynię aportów zorganizowanych części przedsiębiorstwa w trakcie roku wystąpi obowiązek sporządzenia spisu z natury, ustalenia dochodu oraz sporządzenia wykazu składników majątku na dzień dokonania aportów w sposób przewidziany dla likwidacji działalności?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 roku w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2016 roku (data wpływu 23 września 2016 roku), uzupełnionym w dniach 1 oraz 5 grudnia 2016 roku, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

  • braku obowiązku sporządzenia wykazu składników majątku na dzień dokonania aportów w sposób przewidziany dla likwidacji działalności jest prawidłowe;
  • w pozostałym zakresie jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 września 2016 roku został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia spisu z natury, wykazu składników oraz ustalenia dochodu na dzień wniesienia aportem zorganizowanych części przedsiębiorstwa do powstałych spółek jawnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą na części nieruchomości gruntowej położonej przy ul. L. w miejscowości X zabudowanej budynkiem handlowym z zapleczem magazynowym oraz na części nieruchomości położonej przy ul. N. w miejscowości X zabudowanej budynkiem hali produkcyjnej z zapleczem magazynowym oraz pomieszczeniami biurowymi. Ponadto na nieruchomości przy ul. N. wyodrębnione zostały lokale (garaże), które nie są związane z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawczyni. Jest Ona współwłaścicielem przedmiotowych nieruchomości. Firma Wnioskodawczyni wykorzystuje do prowadzonej działalności gospodarczej w części budynek znajdujący się na działce przy ul. L. prowadząc tam działalność handlową i usługową w zakresie armatury grzewczej, kotłów, grzejników itp. Natomiast przy ul. N. w miejscowości X firma Wnioskodawczyni wykorzystuje do prowadzonej działalności budynek hali produkcyjnej z zapleczem magazynowym i pomieszczeniami biurowymi prowadząc tam działalność w zakresie produkcji armatury dla niepełnosprawnych i balustrad. Wskazać należy, że:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00