Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2016, sygn. ILPP1/4512-1-358/16-4/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-358/16-4/HW

Powiat - możliwość zastosowania powierzchniowej metody określenia wskaźnika proporcji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2016 r. (data wpływu 17 czerwca 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 lipca 2016 r. (data wpływu 25 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania powierzchniowej metody określenia wskaźnika proporcji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania powierzchniowej metody określenia wskaźnika proporcji. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 lipca 2016 r. o adres e-puap.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat jest właścicielem nieruchomości zabudowanych przejętych po zlikwidowanych 1 w A oraz 2 w B. Pierwsza z tych nieruchomości znajduje się w A. przy ul. AA, natomiast druga położona jest w B przy ul. BB Lokale w tych nieruchomościach zostały wynajęte dzierżawcom prowadzącym głównie praktyki lekarskie, stomatologiczne i inne.

Część budynku w A przy ul. AA (ok. 22% całości) została odsprzedana jednemu z najemców. Wszystkie umowy dotyczą kosztów utrzymania budynku, czyli: energia, woda i ścieki, CO, przeglądy, utrzymanie dźwigów, ubezpieczenia, sprzątanie powierzchni ogólnej z dostawcami poszczególnych mediów zawarte są przez Powiat (faktury wystawiane są na Powiat). Umowy dzierżawy zawarte z najemcami regulują wysokość czynszu dzierżawnego (powierzchnia pomieszczenia według określonej w umowie stawki oraz powierzchnia wspólna według określonej w umowie stawki plus należny podatek VAT) oraz opłaty z tytułu partycypowania w kosztach eksploatacyjnych utrzymania budynku w proporcji do dzierżawionej przez najemcę powierzchni skorygowanej odpowiednim współczynnikiem (plus należny podatek VAT). W stosunku do najemcy, któremu została odsprzedana część budynku (ok. 22% całości), zawarto umowę partycypowania w kosztach eksploatacyjnych utrzymania odsprzedanej części budynku plus należny podatek VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00