Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2016, sygn. IBPP3/4512-109/16/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4512-109/16/JP

w zakresie zwolnienia od podatku VAT pobieranych opłat z tytułu wycofania zakładów oraz w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej tego obrotu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 lutego 2016 r. (data wpływu 17 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT pobieranych opłat z tytułu wycofania zakładów oraz zwolnienia z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej tego obrotu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT pobieranych opłat z tytułu wycofania zakładów oraz zwolnienia z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej tego obrotu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie urządzania i prowadzenia zakładów wzajemnych, o których mowa w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 612 ze zm.; dalej: UGH). Działalność Wnioskodawcy związana z urządzaniem i prowadzeniem zakładów wzajemnych podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 15 UPTU. Zgodnie z zatwierdzonym dla Wnioskodawcy przez Ministra Finansów regulaminem, Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności wprowadził możliwość tzw. cash-out. Polega to na tym, że klient, który zawarł zakład na określone zdarzenie, może zakończyć swój udział w zakładzie wcześniej, tj. przed zakończeniem zdarzenia którego dotyczył zakład. Przykładowo, klient zawarł zakład na końcowy wynik meczu Polska Niemcy, wskazując że wygra Polska. Klient zawierając zakład opłacił stawkę w kwocie 2 PLN. Korzystając z opcji cash-out klient może wycofać zakład, jeszcze przed zakończeniem meczu (np. w związku z kontuzją kluczowego gracza polskiej drużyny, albo w związku z niekorzystnym dla Polski wynikiem do przerwy). Klient mając na uwadze zaistniałe w trakcie meczu okoliczności stwierdza, że istnieje prawdopodobieństwo przegrania meczu przez Polskę, stąd decyduje się jeszcze przed zakończeniem meczu skorzystać z opcji cash-out, która ogranicza ryzyko przegranej klienta. W przypadku bowiem, gdy klient przegra zakład (w naszym przykładzie Polska przegra mecz z drużyną Niemiec), klient traci wpłaconą stawkę 2 PLN.

Klient wybierając opcję cash-out otrzymuje jedynie cześć wygranej (część w stosunku do tego co klient by otrzymał gdyby zawarty przez niego zakład okazał się wygrany). Zgodnie z obowiązującym regulaminem, zatwierdzonym przez Ministra Finansów, wygrana klienta jest obliczana jako iloczyn ustalonego indywidualnie procentowego współczynnika, wpłaconej stawki oraz kursu zaproponowanego przez Wnioskodawcę w danym momencie dla opcji cash-out.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00