Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2016, sygn. IPPP2/4512-390/16-2/MMa, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-390/16-2/MMa

opodatkowanie przekazania prezentów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z póżn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki - przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2016 r. (data wpływu 23 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • nieodpłatnego przekazania towarów/gadżetów Spółki w celach promocyjno-reklamowych jest prawidłowe,
  • prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z wystawieniem faktur korygujących do faktur wewnętrznych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów/gadżetów Spółki w celach promocyjno-reklamowych oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z wystawieniem faktur korygujących do faktur wewnętrznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Spółka zajmuje się dystrybucją słodyczy (m.in.: żelki, pianki, gumy rozpuszczalne). Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, a działalność gospodarcza prowadzona przez Spółkę podlega w całości opodatkowaniu VAT. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Spółka podejmuje szereg działań promocyjnych i marketingowych, mających na celu budowanie relacji z kontrahentami, siły marki na rynku oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży. Działania takie obejmują m.in. nieodpłatne wydania towarów handlowych Spółki, a także gadżetów (np. plecaków, kubków oznaczonych logo Spółki). Ponadto Spółka dokonuje darowizn swoich produktów w ramach akcji charytatywnych, a także przekazuje swoje produkty nieodpłatnie pracownikom. Jednak przekazania te nie są przedmiotem niniejszego zapytania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00