Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2016, sygn. 1462-IPPP2.4512.839.2016.1.DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP2.4512.839.2016.1.DG

w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej otrzymywanych papierowych faktur i innych dokumentów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z 21 października 2016 r. (data wpływu 31 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej otrzymywanych papierowych faktur i innych dokumentów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2016 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej papierowych faktur i innych dokumentów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

X sp. z o.o. (dalej: X, Spółka, Wnioskodawca) spółka prawa polskiego z siedzibą w A, jest członkiem międzynarodowej grupy kapitałowej D (dalej: Grupa), wiodącego światowego leadera branży motoryzacyjnej i właściciela kilkunastu marek samochodów osobowych, autobusów, ciężarówek oraz motocykli. X jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej: VAT) w Polsce.

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka dokonuje nabycia różnego rodzaju towarów i usług, które co do zasady dokumentowane są fakturami VAT, wystawianymi przez dostawców Wnioskodawcy.

W chwili obecnej wszelkie faktury oraz dokumenty finansowe takie jak przykładowo faktury korygujące, noty korygujące, noty księgowe, związane z nabyciem towarów lub usług przez Wnioskodawcę, otrzymane przez X od dostawców i związane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą są przechowywane w wersji papierowej w siedzibie Spółki w Polsce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00