Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.03.2017, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.18.2017.2.AWA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.18.2017.2.AWA

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktury, na której adres nabywcy jest podany w wersji skróconej, tj. nazwa ulicy jest niepełna.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2017 r. (data wpływu 16 stycznia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 marca 2017 r. (data wpływu 9 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktury, na której adres nabywcy jest podany w wersji skróconej, tj. nazwa ulicy jest niepełna jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktury, na której adres nabywcy jest podany w wersji skróconej, tj. nazwa ulicy jest niepełna. Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 marca 2017 r. o doprecyzowanie przedstawionego stanu faktycznego, przeformułowanie pytania oraz doprecyzowanie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego w kontekście przeformułowanego pytania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie doprecyzowany pismem z dnia 6 marca 2017 r.).

Gmina realizując zadania wynikające z obowiązujących przepisów prawnych ponosi wydatki na zakup m.in. towarów i usług. W tym celu jest nabywcą faktur VAT, będących podstawą m.in. ujęcia zapisów w ewidencji księgowej, rozliczania podatku VAT oraz regulowania powstałych zobowiązań. Zatem dokonanie ww. czynności zdeterminowane jest otrzymaniem przez Gminę prawidłowo wystawionej faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00