Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.05.2017, sygn. 2461-IBPP2.4512.203.2017.2.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP2.4512.203.2017.2.KM

moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży licencji

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 lutego 2017 r. (data wpływu 23 lutego 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 kwietnia 2017 r. (data wpływu 10 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży licencji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży licencji. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 kwietnia 2017 r. (data wpływu 10 kwietnia 2017 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca od 2014 r. działa w Polsce zajmując się dystrybucją treści w formatach cyfrowych. Dystrybuuje na całym świecie w formie download i streaming w serwisach internetowych. Ponadto zajmuje się tworzeniem aplikacji na mobilne urządzenia. Zajmuje się również projektowaniem i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących internet i mobilne technologie. Współpracuje z globalnymi koncernami, zwanymi dalej Koncernami. Swoje projekty tworzy w ramach własnego przedsiębiorstwa, zatrudniając specjalistów w tej dziedzinie. W ten sposób nabywa prawa autorskie do wytworzonych produktów (aplikacji, albumów, grafiki itp., zwanych dalej produktami). Dystrybucja produktów odbywa się na podstawie umów o udzieleniu licencji, najczęściej bezterminowej, z Koncernami zajmującymi się profesjonalną sprzedażą za pośrednictwem stron internetowych. Koncerny umieszczają produkty Wnioskodawcy na swoich, ogólnodostępnych stronach internetowych. Każda osoba fizyczna lub prawna, za opłatą uiszczaną poprzez płatności on-line na rzecz Koncernu, z którym Wnioskodawca ma podpisaną umowę, nabywa licencję umożliwiającą korzystanie z tego produktu. Po zakończonym okresie rozliczeniowym, ustalonym w umowie, Koncern przedstawia Wnioskodawcy raport obejmujący wartość zakupionych przez klientów produktów, za ich pośrednictwem. Wnioskodawca wystawia fakturę potwierdzającą sprzedaż licencji zgodnie z załączonym raportem. Raporty od Koncernów przychodzą z opóźnieniem nawet trzymiesięcznym, co oznacza, że np. raport grudniowy, Wnioskodawca może otrzymać po dniu 31 marca. Koncerny nie są w stanie zobowiązać się do udostępnienia raportu sprzedaży wcześniej, gdyż informacje o sprzedaży są pozyskiwane z różnych stron świata i proces ten trwa klika tygodni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00