Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.60.2017.2.JNa, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.60.2017.2.JNa

Podatek od towarów i usług w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej faktur wystawianych w formacie elektronicznym i wysyłanych w formie papierowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2017 r. (data wpływu 28 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej faktur wystawianych w formacie elektronicznym i wysyłanych w formie papierowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizacji w formie elektronicznej faktur wystawianych w formacie elektronicznym i wysyłanych w formie papierowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji izolacji technicznych.

Spółka realizuje dostawy towarów i świadczy usługi na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. W celu prawidłowego udokumentowania przedmiotowych transakcji, Spółka wystawia odpowiednie dokumenty, o których mowa w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm., dalej: ustawa o VAT) tj.:

    1. faktury VAT,
    2. faktury korygujące,
    3. duplikaty faktur,
    4. duplikaty faktur korygujących

    (dalej: Dokumenty lub Faktury).

    Wszystkie wymienione powyżej Dokumenty wystawiane są przy użyciu informatycznego systemu finansowo-księgowego Spółki i zawierają odpowiednie wymagane ustawowo elementy enumeratywnie wymienione w art. 106e, 106j oraz 106l ustawy o VAT. Jednocześnie, stosownie do postanowień art. 106g ust. 1 ww. ustawy Dokumenty wystawiane są przez Wnioskodawcę co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden przekazywany jest nabywcy towarów/usług, a drugi przechowywany jest przez Spółkę w prowadzonej przez nią dokumentacji.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00