Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.05.2017, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.167.2017.1.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.167.2017.1.AW

Miejsca świadczenia i opodatkowania wykonywanych usług napraw gwarancyjnych

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 kwietnia 2017 r. (data wpływu 12 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania wykonywanych usług napraw gwarancyjnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania wykonywanych usług napraw gwarancyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Od dnia 1 września 2001 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą w Polsce i jest zarejestrowany jako czynny podatnik na potrzeby podatku od towarów i usług. Głównym przedmiotem prowadzonej działalności jest wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych. W dniu 1 października 2015 r. w ramach prowadzonej działalności podpisał Pan umowę o współpracy dotyczącą napraw gwarancyjnych z firmą X. X. X., będącą czynnym podatnikiem VAT z siedzibą działalności gospodarczej na Węgrzech i nieposiadającą stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce. Na podstawie ww. umowy, firma węgierska zleca Panu czynności obejmujące naprawy gwarancyjne produktów własnej marki. Gama produktów, jakimi zajmuje się ww. firma, obejmuje wszystkie produkty na pellet i na drewno, tzn. piecyki, piecyki wodne, kotły i kominki. Wskazana gama produktów może na podstawie umowy zostać zmniejszona lub powiększona według uznania firmy węgierskiej, w każdym momencie, w zależności od jej wymogów i wymogów rynku. Według postanowień umowy, po otrzymaniu drogą elektroniczną lub telefoniczną zgłoszenia od klienta o awarii, jest Pan zobowiązany, maksymalnie w ciągu 48 godzin, do pierwszej interwencji gwarancyjnej. Jako pierwszą interwencję gwarancyjną rozumie się interwencję przeprowadzoną w ciągu 24 miesięcy od zakupu produktu firmy węgierskiej przez klienta-użytkownika końcowego, który posiada dowód zakupu urządzenia oraz pod warunkiem, że uruchomienie i czynności konserwatorskie u klienta zostały wykonane przez wykwalifikowany personel. Po dokonaniu pierwszej wizyty u klienta, przekazuje Pan drogą elektroniczną kontrahentowi węgierskiemu raport interwencyjny oraz ewentualne żądania ze strony klienta-użytkownika końcowego. Jeżeli kontrahent (gwarant) zaakceptuje dokonanie naprawy, to ponosi koszty naprawy według wynagrodzenia ustalonego w umowie. Usługa naprawy polega na wymianie uszkodzonych części i dodatkowych czynności mających na celu przywrócenie sprawności całego urządzenia i instalacji centralnego ogrzewania. Do przeprowadzenia napraw jest Pan zobowiązany użyć wyłącznie oryginalnych części zamiennych dostarczonych przez firmę węgierską w jak najkrótszym czasie. Używane, uszkodzone części odsyłane są do firmy. Naprawy gwarancyjne pieców, piecyków i kominków dokonywane są u klientów-użytkowników końcowych na instalacjach cieplnych znajdujących się w nieruchomościach na terenie Polski. Na mocy postanowień ww. umowy, kontrahent zobowiązuje się do bezpłatnego szkolenia oraz bieżącego wsparcia technicznego niezbędnego do wykonywania tych napraw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00