Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.336.2017.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.336.2017.1.EK

w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2017 r. (data wpływu 18 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.

  1. Wstęp

Sp. z o.o. (dalej: "Wnioskodawca") jest podmiotem prowadzącym działalność m in. w zakresie dystrybucji licencji na specjalistyczne oprogramowane komputerowe przeznaczone do projektowania budynków, infrastruktury oraz urządzeń technicznych, wykorzystywane przez konstruktorów, architektów, elektroników, mechaników i innych projektantów.

Wnioskodawca jest podmiotem należącym do globalnej grupy A, będącej producentem omawianego oprogramowania.

W chwili obecnej Wnioskodawca zawiera (jako usługodawca) dwa rodzaje umów:

  • subskrypcje oprogramowania, obejmujące udzielenie czasowej licencji na korzystanie z oprogramowania wraz z przyznaniem wsparcia technicznego (jak zostanie to szczegółowo opisane poniżej, przed 7 maja 2017 było to zawsze podstawowe wsparcie techniczne, z możliwością jego rozszerzenia na wsparcie zaawansowane, po 7 maja 2017 jest to zawsze jeden rodzaj wsparcia technicznego o charakterze zaawansowanym);
  • Tzw. Plany obsługi (z ang. Maintenance plans) (dalej: "Plany obsługi"), które dotyczą użytkowników, którzy w przeszłości wykupili licencje na oprogramowanie na czas nieokreślony i pragną uzyskać aktualizację do najnowszej wersji oprogramowania (oraz otrzymać na czas zawarcia Planu obsługi podstawowe lub rozszerzone wsparcie techniczne);
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00