Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.251.2017.2.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.251.2017.2.JF

Czy w przedstawionym przypadku, na potrzeby przepisów ustawy o VAT Spółka będzie uprawniona do archiwizacji Dokumentów jedynie w formie elektronicznej (w postaci skanów) Dokumentów otrzymanych w formie papierowej i zaprzestania archiwizowania Dokumentów w formie papierowej?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2017 r. (data wpływu 18 lipca 2017 r.) uzupełnionym w dniu 18 września 2017 r. (data wpływu 22 września 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr 0114-KDIP1-3.4012.251.2017.1.JF z dnia 15 września 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do archiwizacji dokumentów jedynie w formie elektronicznej (w postaci skanów) otrzymanych w postaci papierowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do archiwizacji dokumentów jedynie w formie elektronicznej (w postaci skanów) otrzymanych w postaci papierowej . Wniosek został uzupełniony w dniu 18 września 2017 r. (data wpływu 22 września 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr 0114-KDIP1-3.4012.251.2017.1.JF z dnia 15 września 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) dostarcza w pełnym zakresie oprogramowanie do obsługi transakcji łańcuchowych w sektorze handlowym oraz przemyśle. Właścicielem i sprzedawcą licencji na oprogramowanie jest amerykańska spółka matka - J. Inc. W toku prowadzonej działalności Spółka wystawia oraz otrzymuje od kontrahentów bardzo dużą ilość faktur. W celu optymalizacji procesu obiegu dokumentów oraz ograniczenia powierzchni biurowej niezbędnej dla przechowywania dokumentacji Spółka planuje wdrożenie systemu archiwizowania i obiegu dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej, z wyłączeniem przypadków, gdy nie jest to dopuszczalne na gruncie ustawy o rachunkowości, wskazanych w art. 73 ust. 2 ustawy o rachunkowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00