Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.09.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.314.2017.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.314.2017.1.KM

Obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur elektronicznych oraz określenia momentu ich otrzymania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2017 r. (data wpływu 4 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur elektronicznych oraz określenia momentu ich otrzymania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur elektronicznych oraz określenia momentu ich otrzymania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca (dalej jako: Spółka), czynny podatnik podatku od towarów i usług VAT z uwagi na skalę prowadzonej działalności, otrzymuje od swoich kontrahentów bardzo dużą ilość faktur zakupowych oraz faktur korygujących (dalej jako: faktury). Dla usprawnienia przepływu faktur, jak również w celu skrócenia okresu oczekiwania przez Spółkę na faktury, Spółka oraz część jej kontrahentów wprowadziła (lub jest w trakcie wprowadzania) zmiany sposobu fakturowania i zastąpienie faktur papierowych fakturami elektronicznymi.

W celu spełnienia warunków określonych w przepisach ustawy o VAT, Spółka wdroży specjalną procedurę (lub dwie procedury; tj. odrębne procedury dla poszczególnych kontrahentów lub grup kontrahentów), która określać będzie zasady otrzymywania oraz przechowywania faktur elektronicznych. Założenia wspólne dla wszystkich opracowanych przez Spółkę procedur (Procedura 1, Procedura 2) otrzymywania oraz przechowywania faktur elektronicznych zostały wskazane poniżej:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00