Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2018, sygn. 0113-KDIPT3.4011.319.2017.2.JR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT3.4011.319.2017.2.JR

zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2017 r. (data wpływu 26 października 2017 r.), uzupełnionym pismem złożonym w dniu 27 grudnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 października 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz podatku od towarów i usług.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 i 14f § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 12 grudnia 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.319.2017.1.JR, 0113-KDIPT1-2.4012.756.2017.1.JSz na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 12 grudnia 2017 r. (data doręczenia 14 grudnia 2017 r.). Wnioskodawczyni uzupełniła ww. wniosek pismem złożonym w dniu 27 grudnia 2017 r. (data nadania 21 grudnia 2017 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada sprzęt i oprogramowanie umożliwiające tworzenie (wydobywanie) kryptowalut. Jednym z głównych kosztów związanych z prowadzeniem działalności wydobywania kryptowalut jest energia elektryczna, która jest pobierana w celu utrzymywania całego procesu w ruchu tzn. ciągłej pracy mocy obliczeniowej maszyn. W związku z czym Wnioskodawczyni zamontowała przy każdej maszynie licznik poboru energii elektrycznej w celu monitorowania kosztów. Pozyskiwanie walut dokonuje się poprzez proces wykopywania tzn. Wnioskodawczyni będzie dokonywała nabycia pierwotnego walut takich jak Litecoin, czy Etherum, a także innych kryptowalut najbardziej opłacalnych w danym momencie. Wykopywanie odbywać się będzie poprzez wykorzystanie wbudowanego w system algorytmu, którym posługują się maszyny Wnioskodawczyni. Proces wykopywania odbywa się w ten sposób, że użytkownik sieci Internet udostępnia swój komputer aplikacji obsługującej zdecentralizowaną sieć służącą do kreowania kryptowalut, a odpowiednia moc obliczeniowa posiadanego komputera umożliwia użytkownikowi nabycie nowo wykreowanej wirtualnej kryptowaluty. Wnioskodawczyni po nabyciu pierwotnym danej kryptowaluty ma zamiar sprzedać ją w dogodnym momencie z zyskiem. Wnioskodawczyni oprócz prowadzenia działalności związanej z wydobyciem kryptowaluty i jej sprzedażą zajmuje się również jej obrotem, obraca różnymi rodzajami kryptowalut. Wymiana walut odbywać się będzie na odległość przez sieć Internet. Ponadto, Wnioskodawczyni wymienia część wykopanych kryptowalut na walutę tradycyjną, pozostała część wydobytych lub kupionych kryptowalut pozostaje w Jej portfelu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00