Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2018, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.304.2017.1.AB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.304.2017.1.AB

W zakresie określenia płatnika oraz jego obowiązków w związku z organizowaną za pośrednictwem agencji akcją promocyjną skierowaną, m.in. do osób fizycznych nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej (klientów) oraz pracowników podmiotów nabywających towary od Spółki.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 14 grudnia 2017 r. (data wpływu 22 grudnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika oraz jego obowiązków w związku z organizowaną za pośrednictwem agencji akcją promocyjną skierowaną, m.in. do osób fizycznych nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej (klientów) oraz pracowników podmiotów nabywających towary od Spółki - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika oraz jego obowiązków w związku z organizowaną za pośrednictwem agencji akcją promocyjną skierowaną, m.in. do osób fizycznych nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej (klientów) oraz pracowników podmiotów nabywających towary od Spółki.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z o.o. (dalej: Spółka) jest spółką z siedzibą w Polsce, wchodzącą w skład grupy kapitałowej X z siedzibą w Wielkiej Brytanii. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zajmuje się dystrybucją materiałów budowlanych poprzez oddziały na terenie całego kraju. Spółka, w celu uatrakcyjnienia swojej oferty, a także zachęcenia do bliższej współpracy swoich klientów planuje zorganizowanie akcji marketingowych (dalej: Akcje). Spółka doszła do wniosku, iż przeprowadzenie akcji marketingowych może zwiększyć zainteresowanie klientów produktami sprzedawanymi przez Spółkę, co w konsekwencji może przyczynić się do zwiększenia jej obrotów. W przypadku każdej Akcji sporządzony będzie regulamin, opisujący najważniejsze aspekty związane z organizacją Akcji oraz sposób i warunki przyznawania nagród (dalej: Nagroda). Akcje polegać będą na tym, że jeżeli uczestnik dokona nabycia od Spółki towarów o określonej wartości przyznana mu zostanie Nagroda. Nagrody wydawane w trakcie Akcji mogą obejmować np. pendrivy, czy inny sprzęt elektroniczny, ale mogą to być również wycieczki zagraniczne. Innymi słowy przyznanie Nagrody nie będzie miało charakteru losowego lub uznaniowego, lecz będzie uzależnione wyłącznie od zakupu towarów o określonej w regulaminie Akcji wartości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00