Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.684.2017.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.684.2017.1.MC

Czy Wnioskodawca może anulować wystawione na rzecz Kontrahenta BE faktury dokumentujące WDT, z uwagi na to, że nie doszło między tymi podmiotami do czynności opodatkowanej (WDT), o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2017 r. (data wpływu 12 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania dokonanych transakcji za czynność opodatkowaną jest nieprawidłowe,
  • możliwości anulowania faktur dokumentujących dokonane transakcje jest prawidłowe,
  • zastosowania dla dokonanych dostaw stawki podatku VAT w wysokości 0% jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokonanych transakcji za czynność opodatkowaną, możliwości anulowania faktur dokumentujących dokonane transakcje oraz zastosowania dla dokonanych dostaw stawki podatku VAT w wysokości 0%.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka S.A. (dalej: Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT), zarejestrowanym również na potrzeby dokonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych jako podatnik VAT UE. Wnioskodawca jest wiodącym podmiotem działającym na rynku sprzedaży, naprawy i recyklingu palet, działającym od ponad dwudziestu lat. Wnioskodawca współpracuje w tym zakresie z wieloma krajowymi i zagranicznymi kontrahentami.

W lipcu 2017 r. do Wnioskodawcy zgłosiła się telefonicznie osoba podająca się za przedstawiciela znanego międzynarodowego koncernu z siedzibą w Belgii (dalej: Kontrahent BE) z zapytaniem czy Wnioskodawca posiada na stanie magazynowym palety EPAL. Kontrahent ten został poproszony o przesłanie oficjalnego zapytania w formie email i takie zapytanie zostało złożone. W związku z tym Wnioskodawca przygotował ofertę cenową zgodnie z przesłanym zapytaniem z opcją odbioru transportem własnym przez Kontrahenta BE lub z opcją dostaw palet do dwóch wskazanych lokalizacji w Belgii i Holandii. Płatność miała odbywać się w terminie 21 dni od dostawy towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00