Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.33.2018.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.33.2018.1.MC

nabycie od Dystrybutorów usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2018 r. (data wpływu 23 stycznia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na odpłatne nabycie od Dystrybutorów usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 stycznia 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na odpłatne nabycie od Dystrybutorów usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się m in. produkcją piwa i napojów bezalkoholowych (Produkty) oraz sprzedażą hurtową tych Produktów, która w całości podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Jednocześnie Wnioskodawca jako spółka akcyjna jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Wnioskodawca nie sprzedaje produkowanych przez siebie Produktów bezpośrednio do podmiotów prowadzących punkty sprzedaży detalicznej, lecz sprzedaje je dystrybutorom, od których następnie współpracujące z nimi podmioty prowadzące punkty sprzedaży detalicznej kupują te Produkty i sprzedają je klientom detalicznym (Dystrybutorzy). Współpraca pomiędzy Dystrybutorami a podmiotami prowadzącymi punkty sprzedaży detalicznej odbywa się na podstawie zawartych przez nich odrębnych umów. Wnioskodawca nie ma wpływu na zasady współpracy pomiędzy Dystrybutorami a podmiotami prowadzącymi punkty sprzedaży detalicznej i nie współpracuje bezpośrednio z tymi podmiotami. Dystrybutorzy są czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług, którzy z tytułu odpłatnego świadczenia usług wystawiają faktury, w których wykazują należy podatek VAT. Wnioskodawca w swojej działalności dąży do budowania dystrybucji numerycznej wybranych Produktów w nowych punktach sprzedaży detalicznej, tj. w których wcześniej te Produkty nie były dostępne w ofercie sprzedaży. W handlu przez dystrybucję numeryczną danych produktów, rozumie się podejmowanie czynności zmierzających do zwiększenia liczby sklepów z danej populacji (danego rynku) posiadających w swojej ofercie sprzedaży dane produkty w określonym czasie. W związku z tym w celu zapewnienia dostępności w sprzedaży swoich Produktów w nowych punktach sprzedaży detalicznej na poziomie zatowarowania uzgodnionym przez Wnioskodawcę z poszczególnymi Dystrybutorami, Wnioskodawca zamierza zorganizować przy ich wsparciu - akcje zmierzające do zbudowania w okresie ich trwania, dystrybucji numerycznej wybranych Produktów (Produkty objęte akcją) w nowych punktach sprzedaży detalicznej prowadzonych przez podmioty współpracujące z Dystrybutorami, w których te produkty w ustalonym okresie rozliczeniowym poprzedzającym dzień rozpoczęcia akcji nie były dostępne w ofercie sprzedaży (Nowe punkty sprzedaży detalicznej) oraz zapewnienia ich zatowarowania w okresie trwania akcji w Produkty objęte akcją na poziomie uzgodnionym przez Wnioskodawcę z poszczególnymi Dystrybutorami. W związku z organizowaniem akcji budowania dystrybucji numerycznej Produktów, Wnioskodawca zamierza zlecać Dystrybutorom na podstawie zawartych z nimi umów, wykonanie usługi budowania dystrybucji numerycznej Produktów objętych akcją w Nowych Punktach Sprzedaży Detalicznej (Usługa budowania dystrybucji numerycznej produktów),w zakres której wchodzić będą następujące czynności: - zapewnienie w okresie trwania akcji obecności Produktów objętych akcją w ofercie sprzedaży dostępnej dla klientów detalicznych w Nowych punktach sprzedaży detalicznej, w których w określonym w umowie zawartej z Dystrybutorem okresie rozliczeniowym poprzedzającym dzień rozpoczęcia akcji nie były dostępne w ofercie sprzedaży te produkty, oraz - zapewnienie w okresie trwania akcji zatowarowania tych Nowych punktów sprzedaży detalicznej, w Produkty objęte akcją o określonej w umowie wartości i/lub ilości opakowań zbiorczych. Planowana akcja budowania dystrybucji numerycznej Produktów w Nowych punktach sprzedaży detalicznej i Usługa budowania dystrybucji numerycznej produktów miałaby każdorazowo określony okres trwania ( np. kilka tygodni czy kilka miesięcy). W zamian za prawidłowe wykonanie opisanej wyżej Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów, Dystrybutorzy na podstawie umów zawartych z Wnioskodawcą otrzymywaliby od Wnioskodawcy powiększone o należny podatek VAT wynagrodzenie netto ustalone jako iloczyn: 1) liczby Nowych punktów sprzedaży detalicznej, w odniesieniu do których zostaną spełnione łącznie następujące warunki:a) w punkcie sprzedaży detalicznej w określonym w umowie okresie rozliczeniowym poprzedzającym dzień rozpoczęcia akcji, nie były dostępne w ofercie sprzedaży dostępnej dla klientów detalicznych Produkty objęte akcją, b) w punkcie sprzedaży detalicznej w okresie trwania akcji Dystrybutor zapewnił obecność Produktów objętych akcją w ofercie sprzedaży dostępnej dla klientów detalicznych, c) punkt sprzedaży detalicznej w okresie trwania akcji został zatowarowany przez Dystrybutora w produkty objęte akcją o określonej w umowie wartości i/lub ilości opakowań zbiorczych, 2) oraz określonej w umowie stawki kwotowej wynagrodzenia za realizacje tej usługi za każdy Nowy punkt sprzedaży detalicznej,w odniesieniu którego spełnione są wszystkie ww. warunki. Prawidłowe wykonanie Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów zostanie udokumentowane sporządzonym przez Dystrybutorów zestawieniem zawierającym: wykaz punktów sprzedaży detalicznej prowadzonych przez podmioty współpracujące z Dystrybutorem, do których w określonym w umowie okresie rozliczeniowym poprzedzającym dzień rozpoczęcia akcji podmioty prowadzące te punkty zakupiły od Dystrybutora Produkty objęte akcją, i wykaz punktów sprzedaży detalicznej prowadzonych przez podmioty współpracujące z Dystrybutorem, do których w trakcie trwania akcji podmioty prowadzące te punkty zakupiły od Dystrybutora Produkty objęte akcją, i ilość opakowań zbiorczych i wartość Produktów objętych akcją zakupionych w okresie trwania akcji od Dystrybutora do poszczególnych punktów sprzedaży detalicznej przez współpracujące z Dystrybutorem podmioty prowadzące te punkty. Przedłożenie Wnioskodawcy przez Dystrybutorów ww. zestawienia dokumentującego prawidłowe wykonanie Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów stanowi jednocześnie warunek wypłaty Dystrybutorom przez Wnioskodawcę wynagrodzenia za tę usługę Z tytułu świadczenia Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów Dystrybutorzy wystawią faktury dokumentujące świadczenie tej usługi. Celem zlecenia Dystrybutorom wykonania wyżej opisanej Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów jest zapewnienie w okresie trwania akcji zatowarowania Nowych punktów sprzedaży detalicznej, w Produkty objęte akcją, na poziomie uzgodnionym przez Wnioskodawcę z poszczególnymi Dystrybutorami i tym samym zrealizowanie strategii sprzedaży określonej przez Wnioskodawcę dotyczącej obecności na rynku tych Produktów. Wnioskodawca poprzez zlecenie poszczególnym Dystrybutorom wykonania Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów chce mieć pewność, że w okresie trwania akcji w przypadku gdy odbiorcy detaliczni będą chcieli zakupić dany Produkt objęty akcją, będzie on dostępny na rynku. W długofalowej perspektywie celem zlecenia Dystrybutorom wykonania wyżej opisanej Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów jest zapewnienie promocji należących do Wnioskodawcy marek Produktów objętych akcją i zwiększenie rozpoznawalności tych marek oraz wzrost popytu na Produkty objęte akcją ( na rynku sprzedaży detalicznej, a w konsekwencji także na rynku sprzedaży hurtowej) i w konsekwencji zwiększenie wolumenu (wartościowo oraz ilościowo) sprzedaży Produktów objętych akcją realizowanej przez Wnioskodawcę. Zasadniczym celem organizowania przez Wnioskodawcę każdorazowo akcji budowania dystrybucji numerycznej produktów, a tym samym Usługi budowania dystrybucji numerycznej produktów, która ma stanowić wsparcie tej akcji i służyć jej wykonaniu - jest przede wszystkim doprowadzenie do pożądanej przez Wnioskodawcę sytuacji, w której odbiorcy detaliczni będą mieli w okresie trwania akcji możliwość zakupu Produktów objętych akcją w Nowych punktach sprzedaży detalicznej,w których te Produkty objęte akcją przed rozpoczęciem akcji nie były dostępne w ofercie sprzedaży i będą mieli możliwość zaspokojenia swojego zapotrzebowania na Produkty objęte akcją w tych Nowych punktach, co przełoży się w dalszej kolejności na zwiększenie rozpoznawalności Produktów objętych akcją na rynku oraz pozwoli potencjalnie na zyskanie dodatkowego grona odbiorców detalicznych na Produkty objęte akcją i tym samym doprowadzi do zwiększenia popytu ze strony odbiorców detalicznych na rynku na Produkty objęte akcją, a także sprawi, że odbiorcy detaliczni będą zainteresowani nabyciem właśnie tych Produktów(a nie np. konkurencyjnych produktów innych producentów). Tym samym, omawiana akcja i służąca jej wykonaniu Usługa budowania dystrybucji numerycznej produktów, niewątpliwie wywrze pozytywny wpływ na wizerunek Wnioskodawcy i należących do Wnioskodawcy marek Produktów objętych akcją, i poprzez wzrost popytu ze strony odbiorców detalicznych na Produkty objęte akcją, doprowadzi do zwiększenia popytu również ze strony odbiorców hurtowych na Produkty objęte akcją (którym bezpośrednio zajmuje się Wnioskodawca), co w efekcie będzie skutkować wzmocnieniem pozycji Wnioskodawcy na rynku oraz zwiększeniem wolumenu (wartościowo oraz ilościowo) sprzedaży Produktów objętych akcją realizowanego przez Wnioskodawcę, a tym samym zwiększeniem osiąganych przez Wnioskodawcę przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00