Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.03.2018, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.40.2018.3.APR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.40.2018.3.APR

Prawidłowość wyliczania kwoty limitu uprawniającej do zwolnienia podmiotowego, brak obowiązku składania deklaracji VAT-7 i VAT JPK oraz brak opodatkowania usług dzierżawy gruntu pod kiosk w związku z wyborem zwolnienia podmiotowego poprzez złożenie VAT-R i aktualizację danych, konsekwencje podatkowe przy sprzedaży złomu kotłów c.o.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2018 r. (data wpływu 24 stycznia 2018 r.), uzupełnionym w dniu 14 marca 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawidłowości wyliczania kwoty limitu uprawniającej do zwolnienia podmiotowego jest nieprawidłowe,
  • braku obowiązku składania deklaracji VAT-7 i VAT JPK oraz braku opodatkowania usług dzierżawy gruntu pod kiosk, w związku z wyborem zwolnienia podmiotowego poprzez złożenie VAT-R i aktualizację danych jest nieprawidłowe,
  • konsekwencji podatkowych przy sprzedaży złomu kotłów c.o. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 14 marca 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. prawidłowości wyliczania kwoty limitu uprawniającej do zwolnienia podmiotowego, braku obowiązku składania deklaracji VAT-7 i VAT JPK oraz braku opodatkowania usług dzierżawy gruntu pod kiosk, w związku z wyborem zwolnienia podmiotowego poprzez złożenie VAT-R i aktualizację danych, konsekwencji podatkowych przy sprzedaży złomu kotłów c.o.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółdzielnia Mieszkaniowa rozpoczęła swoją działalność od 1 czerwca 2000 r. Została ona utworzona w celu administrowania mieszkań po byłym Państwowym Gospodarstwie Rolnym, które wykupili mieszkańcy od Agencji Nieruchomości Rolnych. ANR zobowiązała mieszkańców do założenia Spółdzielni, aby mogła przekazać całą infrastrukturę dotyczącą funkcjonowania osiedla, tj. wolnostojący budynek kotłowni c.o., sieć grzewczą, wodną i kanalizacyjną. Na terenie osiedla administrowanego przez Spółdzielnię jest 6 budynków mieszkalnych 96 mieszkań, budynki gospodarcze - garaże do każdego mieszkania i kotłownia c.o. Sieć wodno-kanalizacyjną w okresie późniejszym Spółdzielnia przekazała do Urzędu Gminy, pozostała tylko wewnątrz budynków. Spółdzielnia nie posiada żadnych nieruchomości mieszkalnych, a zajmuje się wyłącznie administrowaniem mieszkań właścicieli i częściami wspólnymi w budynkach i na terenie osiedla.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00