Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2018, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.35.2018.2.ZK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.35.2018.2.ZK

Czy wymiana pokrycia dachowego, rekonstrukcja ceglanej elewacji oraz rekonstrukcja drewnianej więźby dachowej w budynku głównym będą stanowiły koszty uzyskania przychodu w okresie poniesienia, czy też zwiększą wartość początkową środka trwałego, jako remont odtworzeniowy i będą amortyzowane w czasie? Jeśli zakres prac nie odpowiada definicji remontu odtworzeniowego, ze skutkiem na wzrost wartości środka trwałego, to czy podatnik powinien odnieść w czasie poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów, koszty tego remontu przez cały okres przewidywanej używalności dachu?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 stycznia 2018 r. (data wpływu 31 stycznia 2018 r.), uzupełnionym 16 marca 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wskazanych we wniosku wydatków jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 stycznia 2018 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wskazanych we wniosku wydatków. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 27 lutego 2018 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.35.2018.1.ZK wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 16 marca 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Sp. z o.o. powstała w 2010 r. i zastąpiła Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej przejmując realizację zadań publicznych - specjalistyczne świadczenia zdrowotne w zakresie leczenia chorób i zaburzeń psychicznych, a także leczenia uzależnień. Jedynym właścicielem Wnioskodawcy jest Samorząd Województwa, który posiada 100% udziałów w Spółce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00