Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2018, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.26.2018.2.AB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.26.2018.2.AB

Prawidłowość wystawiania faktur VAT ze stawką podatku VAT 23% dla wymienionych we wniosku kosztów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 grudnia 2017 r. (data wpływu 16 stycznia 2018 r.), uzupełnionym pismem z 12 marca 2018 r. (data wpływu 16 marca 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest prawidłowe w zakresie dokumentowania fakturami VAT ze stawką 8% refakturowania kosztów wody i ścieków oraz ze stawką 23% refakturowania kosztów:
    • energii,
    • sprzątania,
    • dot. dodatkowych zakupów koniecznych, które są zatwierdzone uchwałą Wspólnoty, takie jak np. zakup i montaż słupków ograniczających postój przed budynkiem, zakup i montaż siedzisk betonowych, znak drogowy - miejsce dla inwalidy, zakup i montaż dozowników i suszarek w łazienkach, modernizacja domofonów i montaż czytnika kart dostępu,
  • jest nieprawidłowe w zakresie dokumentowania fakturami VAT ze stawką 23% refakturowania kosztów wywozu nieczystości,
  • jest prawidłowe - w zakresie obciążania przez Wnioskodawcę członków wspólnoty kosztami dotyczącymi:
    • administrowania nieruchomości,
    • ubezpieczenia nieruchomości,
    • obsługi rachunku bankowego,
    • opłat pocztowych.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania refakturami ponoszonych przez Wnioskodawcę kosztów dotyczących:

­

  • energii,
  • wody i ścieków,
  • wywozu nieczystości
  • sprzątania, ochrony lokali, itp.
  • najmu pojemników,
  • serwisu wentylacji i klimatyzacji, windy, bramy garażowej, instalacji oddymiającej, pomp hydroforów, itp.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00