Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2018, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.155.2018.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.155.2018.1.AS

Opodatkowanie sprzedaży samochodu wykorzystywanego przez Straż Miejską oraz sposobu dokumentowania tej czynności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2018 r. (data wpływu 30 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodu wykorzystywanego przez Straż Miejską oraz sposobu dokumentowania tej czynności jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodu wykorzystywanego przez Straż Miejską oraz w zakresie sposobu dokumentowania tej czynności.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Miasto na prawach powiatu, jest jednostką samorządu terytorialnego (dalej: Miasto). W związku z tym wykonuje zadania nałożone na nią przepisami prawa. Zdecydowana większość zadań jest realizowana przez Miasto w ramach reżimu publicznoprawnego.

Wypełniając wymogi ustawowe zawarte w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1875) w zakresie zadań własnych, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy, Miasto realizuje czynności z zakresu zadań publicznych dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Do wykonywania zadań z zakresu bezpieczeństwa publicznego powołana została Straż Miejska, która działa w ramach struktury Urzędu Miasta. Zadania Straży Miejskiej określone zostały w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz. 706).

W celu wykonywania ww. zadań, Miasto nabywa środki trwałe w postaci samochodów osobowych dla Straży Miejskiej. W dniu 23 grudnia 2005 r. Miasto nabyło nowy samochód osobowy marki Renault. Stanowi on środek trwały w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym i jest ujęty w ewidencji środków trwałych. Samochód od jego nabycia służył jedynie do realizacji zadań statutowych Straży Miejskiej. Wnioskodawca zaznaczył, że nie doszło do przekazania (wydania) samochodu poza majątek Miasta, ponieważ Straż Miejska działa w ramach struktury Urzędu Miasta (stanowi jego wyspecjalizowany wydział).

Straż Miejska korzystała z przedmiotowego pojazdu wyłącznie do realizacji czynności z zakresu zadań publicznoprawnych, w szczególności w celu wykonywania codziennych, planowanych patroli terenów gminy w zakresie ochrony spokoju i porządku w miejscach publicznych, przeprowadzania kontroli posesji miejskich w zakresie utrzymania porządku i czystości, reagowania na nieodpowiednie zachowania, kontroli ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym, tj. do zadań niezwiązanych z działalnością gospodarczą Gminy. Samochód jest oznakowany w sposób jednoznacznie wskazujący, że jest wykorzystywany do realizacji zadań Straży Miejskiej, tj. zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz. 2022).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00