Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2018, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.116.2018.1.BG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.116.2018.1.BG

- możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu w myśl art. 17 ust. 1 pkt 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - skutków podatkowych wniesienia aportem do Spółki z o.o. środków trwałych przekazanych nieodpłatnie przez gminy, osoby prawne i fizyczne.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 marca 2018 r. (data wpływu 23 marca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu w myśl art. 17 ust. 1 pkt 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest prawidłowe,
  • skutków podatkowych wniesienia aportem do Spółki z o.o. środków trwałych przekazanych nieodpłatnie przez gminy, osoby prawne i fizyczne - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2018 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu w myśl art. 17 ust. 1 pkt 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  • skutków podatkowych wniesienia aportem do Spółki z o.o. środków trwałych przekazanych nieodpłatnie przez gminy, osoby prawne i fizyczne.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca utworzony został w 1991 r. w celu wspólnego wykonywania zadań publicznych przez gminy. Z dniem ogłoszenia Statutu w Dzienniku Urzędowym Województwa z dnia 1 października 1991 r. na Związek przeszły prawa i obowiązki gmin uczestniczących w Związku w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Dla realizacji tych zadań Związek powołał na bazie Przedsiębiorstwa Spółkę prawa handlowego, w której od 1997 r. tj. od chwili utworzenia Spółki z o.o., Związek jest jej jedynym udziałowcem. Realizowane przez Gminy i inne osoby prawne inwestycje związane z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną, a także realizowane przez indywidualnych inwestorów prywatnych przyłącza wodociągowe są sukcesywnie przekazywane nieodpłatnie do Wnioskodawcy stosownymi dokumentami (akt notarialny, Umowa o przekazaniu przyłącza wodociągowego) na mocy uchwał Zgromadzenia Wnioskodawcy o polityce majątkowej Związku z 21 kwietnia 2001 r. i 7 grudnia 2009 r. Związek w 1999 r. zawarł ze Spółką z o.o. umowę cywilno-prawną, na mocy której przejęta przez Związek infrastruktura wod.-kan. jest przekazywana Spółce w bezpłatne użytkowanie. Spółka ponosi z tytułu eksploatacji infrastruktury wod.-kan. bieżące koszty użytkowania. W tym czasie Związek dokonuje umorzenia przyjętych do ewidencji środków trwałych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przedmiotowa infrastruktura wod.-kan. sklasyfikowana jest w ewidencji środków trwałych Związku jako budowle pod symbolem 211 KŚT. Co pewien czas decyzją Zgromadzenia Związku i Zgromadzenia Wspólników majątek będący własnością Wnioskodawcy wnoszony jest do Spółki w postaci aportu rzeczowego. W chwili obecnej Związek planuje przekazać do Spółki z o.o. posiadaną na swoim majątku infrastrukturę wodociągowo-kanalizacyjną przekazywaną przez właścicieli w okresie od 2011 r. do nadal, w zamian za udziały w tej Spółce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00