Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.176.2018.1.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.176.2018.1.JF

prawo do odliczenia z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2018 r. (data wpływu 4 kwietnia 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do wystawienia faktury oraz przesłania jej w formie elektronicznej za zgodą konsumenta wyrażoną poprzez akceptację regulaminu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do wystawienia faktury oraz przesłania jej w formie elektronicznej za zgodą konsumenta wyrażoną poprzez akceptację regulaminu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji, sprzedaży i dostawie konsumentom oraz przedsiębiorcom usług cateringowych (catering dietetyczny - codzienna dostawa zestawu gotowych posiłków do klienta). Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Towary i usługi sprzedawane są klientom, a sprzedaż jest ewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej. Klienci mogą za pośrednictwem przypisanego im panelu on-line modyfikować zamówienie m.in. zmieniać termin dostawy, rezygnować z niektórych posiłków, dokupować posiłki, co wymaga dopłaty lub konieczności zwrotu środków klientowi przez Spółkę. W przypadku, gdy na koncie klienta pojawia się nadpłata w stosunku do bieżących zobowiązań, to niewykorzystane środki zasilają wirtualną skarbonkę klienta. Zgromadzone ten sposób w skarbonce środki, klient może wykorzystać na kolejne zamówienia. Wszystkie transakcje pomiędzy Spółką, a jej klientami są rozliczane za pośrednictwem tzw. płatności natychmiastowych (za pośrednictwem tpay.com), kartą kredytową lub poprzez przelewy bankowe. Spółka nie przyjmuje gotówki od swoich klientów. W chwili wykonania przez klienta przelewu za pośrednictwem płatności natychmiastowych lub dokonania zapłaty kartą kredytową, Spółka otrzymuje jedynie od pośrednika informację o otrzymaniu płatności - opłaceniu zamówienia. Same środki wpłacone przez klienta za pośrednictwem pośrednika zostają zaksięgowane na rachunku bankowym Spółki po kilku dniach w przelewie zbiorczym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00