Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2018, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.164.2018.2.ŚS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.164.2018.2.ŚS

dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu podatkowego, o którym mowa we wniosku.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2018 r. (data wpływu 7 maja 2018 r.), uzupełnionym 29 czerwca 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu podatkowego, o którym mowa we wniosku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2018 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu podatkowego, o którym mowa we wniosku. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 14 czerwca 2018 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.164.2018.1.ŚS, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 29 czerwca 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce (dalej: Spółka). Spółka jest operatorem hotelu.

Klienci chcący korzystać z usług hotelowych oferowanych przez Spółkę zasadniczo z wyprzedzeniem planują pobyt i dokonują rezerwacji pokoi hotelowych w określonym terminie. Gdyby klient rezerwował pokój, a następnie krótko przed przyjazdem zrezygnował z rezerwacji, a Spółka nie znalazłaby innego klienta chcącego w tym terminie skorzystać z usługi hotelowej, to Spółka poniosłaby stratę finansową. W celu uniknięcia takiej straty, Spółka pobiera od klientów dokonujących rezerwacji przedpłaty. Drugim celem wprowadzenia opłat jest to aby klienci w sposób odpowiedzialny dokonywali rezerwacji oraz aby ograniczyć spotykaną na rynku praktykę polegającą na rezerwowaniu wielu miejsc hotelowych bez korzystania z usługi hotelowej co powoduje blokowanie działalności hotelu. Zasadniczo przedpłata wpłacana jest w dwóch ratach. Pierwsza wpłata wynosi 50% przewidywanego kosztu usługi. W terminie co najmniej miesiąca przed datą wskazaną w rezerwacji klient zobowiązany do dokonania kolejnej przedpłaty wynoszącej 50% przewidywanego kosztu usługi. Spółka po otrzymaniu przedpłat wystawia fakturę VAT zaliczkową w stosunku do klientów będących podatnikami VAT. Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, że wskazane powyżej terminy oraz kwoty wpłat mogą ulegać zmianie w zależności od szczegółowych ustaleń z klientem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00